He He He,
Mai Ciprian da stiu ca pui intrebari nu gluma
In masura in care pot o sa iti dau raspunsuri concrete:
Citat:
Pana unde poate merge o astfel de arhitectura?
In termeni tehnici EAI (Enterprise Arhitecture Integration) E o intreaga stiinta si sint oameni care numai cu asta se ocupa. Limitarea este doar in mintea oamenilor si in contul firmelor
Un arhitect EAI are o leafa ametitoare si fiecare concern are vre-o doi trei.
Sint firme cu bani care au configuratii de te miri ca functioneaza (ca si complexitate)
Citat:
o companie poate avea un ERP, un CRM si un Data Warehouse. Ce am mai putea adauga aici? Ma refer numai la sisteme informatice de management...
Concernele mari au mai multe sisteme ERP (in fiecare tara unul) citeva sisteme CRM si Data Warehouse si in plus alte sisteme de supraveghere productie (ex. PMX) si Mobile Sales. La o asemenea configuratie este un sistem Middleware nu necesar ci obligatoriu.
Citat:
Mai departe, daca ar fi sa le punem intr-un sistem, cum s-ar "lega" aceste subsisteme?
ERP si CRM isi transmit date bidirectional, amandoua urmand sa varse date in Data Warehouse? Este corect?
ERP si CRM isi pot trimite date si direct prin IDoc dar IDocurile sint asincrone adica le trimiti cindva si ajung cind au ele chef
Mai sint RFC Calls care sint in general sincrone adica trimiti ceva si astepti un raspuns imediat
ERP si CRM varsa date in Data Warehouse intradevar. Un raspuns mai complet nu pot sa iti dau trebuie sa mai studiez
Citat:
O alta intrebare? De ce ar prefera o companie sa ia un ERP de la SAP, un CRM autohton si un Data Warehouse ORACLE? Nu este mai comod sa le ai pe toate de acelasi producator? Pe deasupra te mai si complici cu interfatarea
Pai dragutul de SAP CRM era acum 2 ani o epava (my opinion) asa ca un client de-al meu a ales SIEBEL
La fel si Mobile Sales de la SAP care dadea rateuri de au trebuit cei de la SAP sa dea banii inapoi clientului si despagubiri.
Acum arata totul altfel dar acum 2-3 ani au fost mari probleme cu unele module SAP.
In plus inertia unora si respingerea a tot ceea ce este nou intr-un anumit domeniu.
a face saltul (de la CIEL glumeam
) ma rog de la SIEBEL sau Navision la SAP nu e o joaca pentru o firma. Problema nu ar fi costurile ci reticenta oamenilor de a lucra altfel. De fapt termenul de "Change Management" intr-o firma se vinde pe bani grei de tot numai ca nu e numai la nivel de management fi accounting. Lumea uita de amaritii aia din hala de productie care lucrau cumva si acum totul e altfel (Pina si etichetele de pe pachete). Pentru ei treaba asta cere o anumita vointa si disciplina pentru ca in definitiv jobul lor depinde de asta
Citat:
problemele de intrefatare le ai oricum?
La ai sigur 100% sigur. firmele de consultanta fac o groaza de bani din asta.
Citat:
Si o ultima intrebare: cum adica BILLING? Un sistem precum SAP sau ORACLE nu "fac fata" la o interpretare a datelor de la niste "masini" care citesc, sa zicem, fluxul de date / voce? Este neaparat nevoie de un modul de billing? SAP nu raspunde acestor cerinte?
Pai sa presupunem ca CONEX are un sistem de BILLING deja implementat pentru lumea telefoniei mobile. Si iaca intr-o zi vrea sa implementeze SAP.
Pai asta nu se poate dintr-un foc asa ca tine sitemul de BILLING alive timp de 2-3 ani ca principal si cind vede ca totul merge struna in SAP face switch din mers. Sigur costa o groaza de bani da il platim noi cei care avem mobile
nu ? Cazul la care am lucrat e asemanator. Pentru detalii ai e-mailul meu
Cu respect
Cristin