Am niste intrebari mai mult de ordin general, dar care m-ar ajuta (raspunsurile) sa-mi fac o imagine despre ce resurse trebuiesc alocate pentru tot ceea ce inseamna implementarea CO, si utilizarea / intretinerea ulterioara, avand in vedere ca, in cazul meu, se va face cu resurse interne.
1. Cat ar costa o implementare facuta de o firma de consultanta? (ma refer la Centre de cost si Profitabilitate, avem mai multe companii, este vorba de aproximativ 30 utilizatori / contabili)
Cat timp ar dura aceasta implementare, tinand cont ca se pleaca cu inceputul, adica de la analiza, si se va termina cu sfarsitul
, adica cu training la utilizatorii finali?
2. In cazul in care implementarea se face "in casa", ce resurse ar trebui alocate:
- cate persoane sunt necesare in dep.IT pentru implementare? Este nevoie de o persoana separata, sau responsabilul cu FI poate "face fatza" si la implemetarea CO, si apoi la intretinerea lui mai departe, tinand cont si de eventualele taskuri (repartizari) care sunt specifice CO -ului, si care nu pot fi alocate utilizatorilor?
- ce instruire ar trebui sa se faca pt aceste persoane? eventual cat ar costa aceste trainig-uri (de implementare
)?
- este nevoie de un departament special care se ocupa de CO, asa cum exista departament pentru FI?
- cam cati utilizatori sunt nevoie (care se ocupa numai de CO: operare, repartizare, raportare, verificare, etc - numai utilizare)?
- ce instruire ar trebui sa se faca pt aceste persoane? eventual cat ar costa aceste trainig-uri (de utilizare)?
- cat timp ar dura o implementare in house a modulului CO, cu submodulele centre de costuri si analiza profitabilitatii?
Repet: sunt intrebari de ordin foarte general, nu vreau sa-mi fac decat o imagine de ansamblu - oricum sefii decid cum se va proceda
.
Mi-ar prinde bine orice fel de experienta, atat din partea clientului SAP, cat si a implementatorului, sau ce ati auzit ca se intampla pe la alte case...
Mi-ar fi foarte util un plan, sau ceva chestionare in legatura cu implementarea CO, orice fel de documentatie (nu tehnica - ca asa ceva nu cred ca pot obtine decat cu bani grei
, ci ceva despre planificare / resurse / pasi pentru implementare CO - cam ceea ce face un project manager).
Multumesc foarte mult.